Design By Dotcomwebdesign.com Powered By CMSimple
Hjem > En dobbelt-solokoncert med Signe Svendsen & Mathilde Falch Ørstedspavillonen d. 12. 12. kl. 20.

Klik her hvis du ønsker at modtage Musikforeningens nyhedsbrev

Signe Svendsen og Mathilde Falch er gået sammen om at lave tre eksklusive koncerter i december, hvor publikum får mulighed for at opleve de to sangskrivere på nært hold.

Fra hver deres ståsted i livet og med hver deres lyd, har de begge markeret sig stærkt i Danmark de senere år, og er nu fælles om at give publikum en ny oplevelse af deres sange.  Folk kan forvente sig en aften i godt selskab med gode sange, vedkommende historier, livserfaring og et glimt i øjet.

Signe Svendsen:

Signe Svendsen har med, 10 landsdækkende turnèer, tre studiealbums, et live-album og især singlen ”Strejfer” etableret sig som en særegen, underholdende og vedkommende sangskriver på den danske musikscene.

Med klare poetiske tekster beskriver hun sin samtid, sin generation og kærlighedens forviklinger i et musikalsk univers, der bevæger sig i grænselandet mellem pop, singer-songwriter, og nordic roots.

Hun udgav sit tredje studiealbum, i foråret 2016 / Bear Records og har lovet at tage en håndfuld af de helt nye sange med til denne koncert.

Om det at spille solo, sir hun:

”Man har helt klart en anden pagt med publikum, når man spiller solo. Vi er ligesom sammen om det hele, – publikum og jeg. De ved godt de skal opleve noget på nært hold og de er i høj grad med til at bære det igennem”.

Mathilde Falch:

Mathilde Falch skriver nærværende, personlige og catchy rocksange på dansk.

Siden Mathilde Falch udgav sin første single i 2009 har hun tourneret Danmark rundt. Sammen med sit band, som duo og soloartist og har hun bygget sit navn solidt op på landets spillesteder. I 2017 udgav Mathilde sit 4. album “Som Børn På Ny”, der har modtaget fantastiske anmeldelser. Som altid udgiver Mathilde sin musik selv på sit lille indie pladeselskab “Just For The Record”.

Med sange om relationer, afhængighed, massemennesket, kærlighed, tilgivelse og savn viser 28-årige Mathilde Falch at hun er en sangskriver med meget på hjerte. Og med sig en kærlighed, der er større til rock end til pop er hun stadig en sjælden fugl i sin generation.

Arrangør Rudkøbing Musikforening i samarbejde med Foreningen Ørstedspavillonen.

Oplysninger om billetsalg m. m. her på siden snarest.

Rudkøbing Musikforening