Design By Dotcomwebdesign.com Powered By CMSimple
Fredskovskoncerterne lørdag d. 27. 6. 2020 fra 13- 18. Gratis. AFLYST!

Klik her hvis du ønsker at modtage Musikforeningens nyhedsbrev

Fredskovskoncerterne lørdag d. 27. 6. 2020 fra 13- 18. Gratis. AFLYST!

Grundet Corona-virus er arrangementet desværre aflyst.

Som sædvanlig er koncerterne gratis for publikum. Tag din madkurv med! Musikforeningen sætter borde og stole op dog i begrænset antal. Så kom i god tid!

Drikkevarer købes naturligvis i baren, hvor der også vil være lidt salg af pølser og brød, kaffe og kage.

Kl 13- 16 TBA

Kl. 16- 18. Klezmofobia

Når Klezmofobia spiller koncert er der fest og farver, der bliver sunget og danset, lyttet og kysset og publikum føler sig hjemme og særlig indbudt.

Bandet Klezmofobia er et af de få danske orkestre der har spillet live i Mexicansk TV, danset kædedans rundt om den lille havfrue på EXPO i Beijing, (med daværende udenrigsminister i spidsen), lavet koncert efter at have kørt snescooter i 20 graders kulde på Svalbard og mange flere skæve og misundelsesværdige begivenheder.

Bandet udgav første CD i 2006 og vandt en DMA for årets bedste World album. De har i alt udgivet 3 CD`er og solgt dem for 20 kr. i Tiger butikkerne.

Det meste af musikken er skrevet af bandet selv og læner sig op af den østeuropæiske jødiske folkemusik KLEZMER. Der bliver sunget på jiddisch og publikum synger med og opfører sig som om de befandt sig til den fedeste familiefest.

Om Klezmofobia er der skrevet: ”Prisbelønnede Klezmofobia er et godt bud på hvordan "folkemusik" kan gøres cool og relevant... De laver til hver en tid en fest hvor deres moderne fortolkning af klezmer-genren kan nydes i fulde drag. Folkemusikgenren klezmer lyder særligt frisk i Klezmofobias fortolkning, og bandet formår at forny sig på deres tredje album Kartushnik. Man får serveret et stor udvalg af stemninger. Under den østeuropæiske melankoli strømmer glæde og sorg fra langsomme sørgmodige ballader til festlige sange med up-tempo instrumental klezmer. Channe Nussbaum beviser desuden igen sit store sangtalent og hvorfor hun uofficielt er blevet udnævnt til Nordeuropas dronning af klezmer…”

Video med Klezmofobia på dette link: https://www.youtube.com/watch?v=5YHOVlsHEkM

Klezmofobia er:

Bjarke Kolerus: Klarinetter.

Ole Reimer: Trompet.

Andreas Ugorskij: Guitarer.

Jesper Lund Jacobsen: Kontrabas/ Balaleika.

Jonatan Aisen: Trommer.

Channe Nussbaum: Vokal.