Design By Dotcomwebdesign.com Powered By CMSimple
Gratis. Fredskovskoncerterne d. 22. 6. 2019 kl. 13- 18 i Fredskoven ved Fredskovvej 2, 5900 Rudkøbing.

Klik her hvis du ønsker at modtage Musikforeningens nyhedsbrev

Som sædvanlig er koncerterne gratis for publikum. Tag din madkurv med. Musikforeningen sætter stole og borde op dog i begrænset antal. Så kom i god tid!

Drikkevarer købes naturligvis i baren, hvor der også være salg af grillpølser, kaffe og kage.

Kl. 16- 18:

Dr. Rolf og Kanylerne.

Siden Dr Rolf & Kanylerne udsendte deres første album ”HAN PRØVER BARE AT FINDE HJEM” i sommeren 2018 har de været travlt optaget af diverse jobs - især på Sydfyn - og en længerevarende investering af tid og engagement i musikshowet X Factor. De nåede målet, nemlig deltagelse i Live shows. Og slog undervejs 3 rekorder: 1. De ældste deltagere nogensinde i programmet. 2. Det første band nogensinde i programmet. 3. De første der optrådte med egne sange i programmet. Det er de rimeligt stolte af.

Således skrev Henrik Palle i Politiken d. 5. 1. 2019 dagen efter det første X-Faktor program på TV2.

”…..Det var nemlig ikke den sædvanlige min-mor-synes-jeg-synger-godt-personlighedstype, men et garvet, swingende fynsk outfit med det kækt kiksede navn Dr. Rolf og Kanylerne. Med tråde tilbage til fænomener som Hyldemor og Alrune Rod viste de fra nærmest første taktslag, hvor såvel skab som seng, bord og stol bør befinde sig i den ny musikalske lejlighed. Og tak for det. ”

Synergien i bandet er bemærkelsesværdig - Dr Rolfs skæve vokal pakkes ind og bakkes op af Henrik Baunkildes guitarguirlander af vellyd, Jens Holgersens stilsikre og befriende tighte flyverbas og Klavess Larsens perfekt swingende rytmeshow på alt andet end et gammeldags trommesæt.

Bandet glæder sig til at spille i Fredskoven for et hjemligt publikum. -- --

Tjek linket her til Youtube med Dr. Rolf: https://www.youtube.com/watch?v=2tI8arQiOOQ

Kl. 15- 16.

Langelands Brass Band.

Langelands Brass Band er hele Langelands Ø-orkester. Bandet spiller Evergreens - også indenfor rock-genren - som f.eks. Queens-numrene, ”Bohemian Rhapsody” og ”We are the Champions” og melodier som Bent Fabricius Bjerres kendingsmelodi fra Matador eller andre film-temaer som James Bond-filmenes, som ”Mission Impossible” eller ”Thor - The Dark World”. Desuden kan der i repertoiret være eksempler på dansk pop og mere romantiske kompositioner. Decideret march-musik vil ikke være på programmet ved denne lejlighed.

Kl. 13:45- 14:45

Tom Bjerg Band.

“Kom, lad os gi det en farve

Det er så kedeligt med hvidt og sort”

Tom Bjerg som har en fortid som forsanger/sangskriver i bandet “Steric” Som vandt legendariske DM i Rock i 1999.

Efter i flere år at have skrevet på engelsk, har Tom brugt det danske sprog til at få teksterne helt tæt på sig selv, og har befriet sig fra de lyriske konventioner der ofte knytter sig til engelsksproget popmusik. Han rammer et poetisk nærvær som nemt og ubesværet skaber en relation til lytteren.

Et simpelt og autentisk tekstunivers som reflekterer over livet og parforholdet. Om turde at tage chancer og fortryde det man ikke fik gjort.

Et Tekstunivers som kunne være et sted mellem Tue Vest, Olesen - Olesen og Kenneth Thordal

Netop udgivet EP “Den Vej” indeholder 4 sange.

“Kom” - Moderne folkduet med Julie Maria.

“Landet” - med 70ér-80ér vibe alá, Fleetwood Mac, Dire straits, Springsteen

“Et ekstra skud” - et melankolsk popnummer, båret af synthflader og et stærkt omkvæd.

“Den Vej” -  Legestue, dansenummer, som afslører 2 bandmedlemmers fortid i bandet “The Eclectic Moniker”

EPén er produceret og mixet af Peter Kohlmetz Møller (The Eclectic Moniker)

Mastereret af Mads Nørregård

Tom Bjerg - Vokal/Guitar

Peter Kohlmetz Møller - Keys

Anders Thambo Rasmussen - Bas

Mads Stephensen – Trommer

Trine Lund Sørensen – Kor/perc/keys m. m.

Link til video: https://www.youtube.com/channel/UCEhOsejp3llAUyc6Uz1tkdw

Kl. 13- 13.30

Kammerjunkerne.

Glad og festlig spillemandsmusik lige til at komme i den rigtige stemning.

Kort over Fredskoven:

Rudkøbing Musikforening